DSL-liittymät päivitetään uudempaan teknologiaan

Kaisanet on päättänyt luopua vaiheittain kaikista DSL-tekniikoilla toteutetuista kiinteistä liittymistä.

Kaisanet uudistaa tietoliikenneyhteyksiä toimialueellaan Kainuussa, Ylä-Savossa ja Pohjois-Karjalassa rakentamalla kattavasti uutta valokuituverkkoa seuraavien vuosien aikana. Tämän johdosta luovumme vanhentuneesta kuparipohjaisesta tekniikasta ja puramme näitä toimialueeltamme vaiheittain pois.

Kupariverkon tekninen kyvykkyys ei enää vastaa nykyisiä tarpeita tai nopeusvaatimuksia ja haluamme ohjata asiakkaamme käyttämään uudempia, nopeampia ja vakaampia valokuidulla rakennettuja tietoliikenneyhteyksiä. DSL-liittymien purkaminen ja korvaaminen uudella tekniikalla tapahtuu vaiheittain eri alueilla. Tiedotamme jokaista DSL-asiakastamme henkilökohtaisesti hyvissä ajoin etukäteen.

Etsimme DSL-liittymäasiakkaille korvaavan ratkaisun, joka sopii yksilöllisiin tarpeisiin parhaiten. Sovimme korvaavasta ratkaisusta asiakkaiden kanssa keskustellen ja lopullinen valintapäätös on aina asiakkaan vastuulla. Jos olet saanut meiltä DSL-liittymien päättymistä koskettavan kirjeen, toimi kirjeen ohjeiden mukaisesti.

Pyydämme ottamaan asiakkaita yhteyttä asiakaspalvelumme maksuttomaan numeroon 0800 391 234 (arkisin klo 8-17) tai sähköpostitse asiakaspalvelu@kaisanet.fi, jotta voimme selvittää yksilöllisesti korvaavien palveluiden löytymisen osoitteesi perusteella.

Mitä eri korvaavia vaihtoehtoja on olemassa?

Kaisanet pyrkii etsimään kaikille asiakkaille hänen tarpeisiinsa parhaiten sopivan vaihtoehdon. Vaihtoehdot riippuvat palveluiden teknisestä saatavuudesta ja kiinteistön sisäverkosta. Osoitteen perusteella asiakaspalvelumme näkee suoraan, mitä tekniikoita on suoraan valittavissa tai miten valokuituverkkomme laajenee seuraavien vuosien aikana kyseisen osoitteen alueella. Suosittelemme ensisijaisesti korvaavaksi vaihtoehdoksi valokuituyhteyden ja toissijaisesti kaapelimodeemiyhteyden.

Valokuitu korvaavana vaihtoehtona

  • Valokuitu on nopein mahdollinen yhteys DSL tilalle.
  • Ensin selvitetään, onko osoitteeseen saatavilla suoraan valokuituyhteys tai onko alueelle valokuidun rakentamispäätös jo olemassa.
  • Asiakaspalvelusta saat tarkat tiedot valokuidun saatavuudesta omaan osoitteeseesi.
  • Jos valokuitu kiinnostaa, voit tarkistaa saatavuushaun kautta tämän hetkisen saatavuuden osoitteesi perusteella. Voit tätä kautta jättää meille myös yhteydenottopyynnön, jotta voimme selvittää saatavuuden tarkemmin tai tehdä tilauksen osoitteeseesi.

Korvaaminen kaapelimodeemilla

  • Kaapelimodeemi on myös teknisesti DSL-liittymiä monin kertaisesti nopeampi vaihtoehto.
  • Kaapelimodeemi on pääosin saatavilla kaikkiin kiinteistöihin, joissa on Kaisanetin kaapeli-TV -palvelut saatavissa.
  • Asiakaspalvelusta saat tarkat tiedot kaapelimodeemin saatavuudesta omaan osoitteeseesi.
  • Jätä yhteydenottopyyntö asiakaspalveluumme:

Heräsikö kysymyksiä?

Tutustu alla olevan painikkeen kautta aihealueittain jaoteltuihin usein kysyttyihin kysymyksiin.

Kuinka voimme auttaa?

Asiakaspalvelu

Maksuton asiakaspalvelumme palvelee sopimuksia, tilauksia ja laskutusta koskien arkisin klo 8-17.

Tekninen tuki

Autamme sinua laitteiden ja ohjelmien asennuksessa sekä käytössä arkisin klo 8-17. Puhelun hinta 1,35 €/ min + pvm/mpm.

 

Vika/Häiriöilmoitus

Tee ilmoitus, jos laitteesi tai nettiyhteytesi ei toimi. Maksuton käyttövalvomo palvelee vuoden jokaisena päivänä ympäri vuorokauden ja käynnistää tarvittaessa viankorjauksen.

Yritysmyynti

Iisalmen ja Kajaanin yritysmyynnin yhteystiedot löydät täältä.